Bursa Romana de Marfuri este in momentul de fata singurul administrator al unei piete la disponibil, piata prin intermediul careia, atat autoritatile contractante, cat si societatile comerciale pot achizitiona marfuri cu un grad inalt de standardizare sau diverse categorii de materii prime.


Piata la disponibil este structurata pe ringuri de produse specializate in cadrul carora sunt definite activele suport. Pentru fiecare activ suport BRM defineste activele de tranzactionat. De exemplu, in cadrul ringului produselor petroliere sunt identificate ca active suport produse ca: benzina, motorina, pacura, combustibil lichid usor, combustibil lichid greu.

In acest moment, Bursa Romana de Marfuri are organizate mai multe ringuri specializate: ringul produselor petroliere, ringul energiei electrice, ringul contractelor de procesare combustibil, ringul gazelor naturale, ringul carbunelui, ringul cerealelor, ringul marfurilor generale, ringul materialelor de constructii si ringul legumelor si fructelor.


Principalele avantaje rezultate din accesarea pietei la disponibil, se refera la:

  • pretul avantajos – obtinut intr-un cadru organizat, ca rezultat al confruntarii directe dintre cerere si oferta. Utilizarea mecanismului de negociere a pretului in cadrul licitatiei cu strigare confera posibilitatea imbunatatirii suplimentare a preturilor de catre ofertanti fata de ofertele financiare initiale. In situatia in care preturile obtinute nu se incadreaza in plafonul propus, exista posibilitatea de a negocia reducerea acestora cu ofertantul clasat pe primul loc in cadrul aceleiasi sedinte fara sa fie necesara reluarea intregii proceduri;
  • termenul redus de desfasurare a procedurilor – ordinul este programat la tranzactionare in maxim 7 zile din momentul emiterii lui;
  • cotatiile BRM – ofera avantajul unui sistem de referinta in ceea ce inseamna raportarea la preturile pietei in tranzactiile realizate prin BRM;
  • executarea in bune conditii a contractului in baza sistemului de garantii utilizat, cat si ca urmare a atentei selectii a ofertantilor inainte de a fi admisi la tranzactionare;
  • existenta unui numar mare de ofertanti datorita cantitatilor importante tranzactionate la nivelul total al pietei;
  • economie de timp si efort suplimentar legat de valorificarea sau achizitionarea produselor
  • eliminarea birocratiei aferente procedurilor clasice de achizitii publice prin standardizarea marfurilor si reducerea numarului de documente solicitate si depuse.